Translate

måndag 29 juli 2013

Slow cooker

På webbsidan "Middagshjälpen"  ( http://www.middagshjalpen.se/ ) fick jag tips om en slow cooker, som gör maten på svag värme och under långtid.

Direkt började jag leta på internet och hittade en gryta på 6,5 liter, som verkade vara  enkel att använda.
Grytan kostade ca 400:- och är ett rimligt pris när man inte vet hur mycket man kommer att använda den. 
Jag började direkt utmana mig själv genom att göra en köttgryta. Letade information hur jag skulle använda grytan ... 

Hittade ett grundrecept som jag tittade på och gjorde om till mitt eget genom att byta ut ingredienser. 
Grytan står på bänken och vid flera tillfällen blir det ett besök för att se vad som händer i grytan. Spänningen ligger som ett moln i luften.



Det tog 6 timmar innan grytan var klar. 
Nu var det dags att göra ett antal matlådor till både mig och min man och en ordentlig middag kommande dag.

Grytan serverades med potatis och tomater. En gryta som var omtyckt av oss här hemma.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar