Translate

söndag 22 september 2013

Slow cooker

Igår tog jag fram min slow cooker och gjorde en härlig kycklinggryta.

                                     (Regnér,)
 
På bilden ser du Slow cooker som kokar mat under en lägre tid. Består av ett ytter hölje av rostfritt stål som har en elkontakt på baksidan. Det finns sedan en oval gryta av kermik med ett glaslock. Grytan håller en jämn temperatur på ca 70 grader.

 

Kycklinggryta


                         (Regner, 20130921)

Grytan är 6,5 liter och går lätt att göra en stor omgång för att bjuda vänner eller göra portioner som du lägger i frysen för att kunna ta med som lunchpaket. I denna gryta finns det squash, morötter, selleri, purolök, gullök, paprika, kyckling, vitlök och kryddor. Jag använder Nicer Dicer plus för att hacka alla grönsaker. Kokar i 6-7 timmar i slow cooker som sköter sig själv medan jag gör andra saker. Igår passade jag på att klippa gräset medan maten sköter sig själv. Receptet hittar du på middagshjälpen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar