Translate

söndag 13 oktober 2013

Helgen?

Scones


                                                                                         (Regnér 2013)

Lördag morgonen börjar jag med att baka scones, som serveras varma med ost och marmelad. 
En riktig engelsk frukost, som serveras med en kopp te. 
Det luktar gott med ny bakta scones och en mysig stund tillsammans vid frukostbordet. 

Frukostkorv med fyllning


                                     (Regnér 2013)

Vad ska jag göra som är enkelt men känns annorlunda?

Jag tänkte att istället för att steka frukostkorven i stekpannan så gör jag fyllda frukostkorvar i ugnen.
En trevlig lunch som serveras med potatismos och en trevlig sallad.
Receptet finns på Middagshjälpen

Hamburgare


 
                                         (Regnér 13)

Hamburgare brukar vara barnets favorit och varför inte göra egna hamburgare med din egen smak.
Jag har en hamburgepress som gör att det blir lätt att få samma storlek och tjocklek på hamburgaren.
Att diskutera och få tips av andra kring matlagning och olika smaker hittar du på Middagshjälpen.
En måltid som alla kan vara delaktig i och dessutom varför inte baka hamburgebröd och ha ett bord med olika tillbehör.Ett tillfälle till fredagsmys.

Tillbehör kan vara sallad, gurka, tomater, lökringar, salladsdressing....

Gör hamburgare till barnkalaset!.

Statistik av besök på bloggen






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar