Translate

söndag 11 augusti 2013

Baksten

 Sitter och funderar på att baka italienskt bröd och fick då ett tips på att använda en baksten i ugnen.
Eftersom jag inte har någon började jag leta på internet om information.
Jag hittade snabbt information......

Baksten Ugnssten Täljsten 34 x 40 x 2 cm

Stenen är tillverkad av täljsten och har en fin yta som är lätt att rengöra. Väger 6-8 kilo.
Täljsten är en sten som håller värmen mycket bra. Med en baksten håller en hög och jämn värme som gör att pizzan blir krispig och genomgräddad botten och underbara matbröd i din vanliga elugn.
Du kan grädda direkt på bakstenen eller använda bakplåtspapper.


På webben hittar jag flera  företag som säljer bakstenar toch priserna varierar stort. Jag hittar en för priset 499:- + frakt, som jag beslutar att köpa.

Börjar även leta infomation kring bakstenar på Middagshjälpen.
Snabbt får jag information angående andras erfarenheter och råd..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar